Nederlands
NederlandsEnglish

Veelgestelde vragen over modellen

U hebt een product ontwikkeld en hierbij veel aandacht gegeven aan de uiterlijke vorm. U vraagt zich af welke stappen u moet nemen om deze vormgeving te laten beschermen. Of u hebt al eens een model laten registreren. En nu wilt u dat model ook in andere landen laten beschermen. Kunt u dat model bijvoorbeeld zonder risico’s gebruiken? Hoe dan ook, u wilt meer weten over de achtergronden van het modellenrecht.

 

Modellenrecht is voor velen een onbekend aspect op het gebied van intellectuele eigendom. Dat is jammer, want wie veel tijd en kosten heeft gestoken in de vormgeving van een product, zou moeten profiteren van de bescherming die daarvoor in het leven is geroepen. Van een ondernemer of ontwerper kan niet verwacht worden dat hij weet welke juridische eisen aan een model en de bescherming daarvan gesteld worden. 

 

Wij beantwoorden een aantal veelgestelde vragen op het gebied van het modellenrecht. U hebt dan een beter beeld van de mogelijkheden voor onderzoek en registratie van een model. En u weet – niet onbelangrijk – wat het aanvragen van modelregistratie u ongeveer kost. Voor een advies op maat raden wij u aan contact op te nemen met een van onze adviseurs.

 

Neem contact op

Nieuws

Nieuw NLO-kantoor op Innovatiecampus Gent onderstreept Belgische ambities

NLO bouwt de activiteiten op de Belgische markt uit. De komende jaren wil NLO een sterke en vertrouwde partner voor innovatieve bedrijven worden....
Lees verder

Nike wint JUMPMAN oppositie in de Benelux

In een recente beslissing van het Benelux Bureau voor de Intellectuele Eigendom (BBIE) in een oppositieprocedure die tegen Nike was ingesteld, heeft...
Lees verder

NLO wint Award 'Dutch Prosecution Firm of the Year 2015'

NLO heeft de Award ‘Dutch Patent Prosecution Firm of the Year 2015’ gewonnen. Deze Award wordt jaarlijks toegekend en uitgereikt door het gerenommeerde internationale magazine Managing IP. 

 

Wij zijn bijzonder trots op dit resultaat en willen via deze weg onze klanten en relaties bedanken voor de positieve feedback die zij gegeven hebben over onze kwaliteit en onze dienstverlening. NLO blijft zich inspannen om de dienstverlening continu te ontwikkelen en te verbeteren. We kijken uit naar onze verdere samenwerking.